Bojownik w bagiennym środowisku

Biotop w akwarium małym akwarium 25l z Bojownikiem na czele. Biotop ten jest także akwarium low-tech, jego koszty nie przekroczyły bowiem 50 zł.

  1. Akwarium:
  2. Jak widać akwarium to używane szkło 25l o długości 40 cm i o szerokości i wysokości 25 cm. Kosztowało mnie ono 15 zł.




  3. Wyposażenie:

  4. Oświetlenie to dwa paseczki led 2x 1,45W z zasilaczem kupione za 15 zł. Filtr to HJ-B113 Sunsun, nie markowy, ale wystarczający do takiego małego akwarium. Kupiony został za 11 zł. Niewielki termometr za 1 zł.




  5. Dekoracje:
  6. Piasek z marketu budowlanego jako podłoże za 8 zł za 25 kg, ja zużyłem go około 5-6 kg. Piasek ten został przeze mnie kilkukrotnie wypłukany. Patyki przyniesione z lasu, także wypłukane i wyparzone, liście dębu, kora i szyszki olchy. Wystrój ten pomimo swojej prosty prezentuje się zjawiskowo:

    Zdjęcia te wykonane były przed dołożeniem większych gałęzi. A tak prezentowało się już w całości udekorowane:
    Jak widać pościągałem korę z kilku patyków, lekko ją poniszczyłem i dałem na dno. Nadaje do naprawdę ciekawy efekt. Dodatkowo użyłem mułu z innego filtra podczas jego czyszczenia. Dzięki temu osiągnąłem zamierzany efekt bagna.

  7.  Flora:
    • Vallisneria spiralis - Nurzaniec Śrubowy:
    http://akwarystykanowoczesna.blogspot.com/2018/09/nurzaniec-srubowy-vallisneria-spiralis.html


    • Heteranthera zosterifolia - Heterantera paskowana
    • Pistia rozetkowa - Pistia stratiotes
    • Wgłębka wodna - Riccia fluitans


    Rośliny te po jednej sztuce są dostępne po 1 zł. Chętnych do zakupu roślin proszę o kontakt:

  8. Fauna - Bojownik Wspaniały:

Bojownika kupiłem za 6 zł.

Cena całości to tylko 45 zł + kilka po jednej sztuce rośliny to 49 zł. Jak widać można stworzyć piękne biotopowe akwarium przy bardzo niewielkim budżecie. Niestety czas poświęcony na płukanie piasku, ustawianie dekoracji, stworzenie oświetlenia, namaczanie korzeni, zbieranie liści dębu i szyszek olchy (można je kupić, a nie zbierać) zajęło mi koło 6 godzin.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skalary - żaglowce