Blog o chemii w akwarium, biotopach ryb i różnych preparatach

Witam na moim blogu o akwarystyce - AKWARYSTYKA NOWOCZESNA. Zajmuję się nią już kilka lat. Założyłem już wiele zbiorników. Przeżyłem też wiele problemów z akwariami; jak choroby, problemy z obiegiem azotu itp. Moje chemiczne pasje odnajdywały tu sens. Zacząłem od tworzenia nawozów każdego osobno (potas, magnez, azot, fosfor i mikroelementy). Stosowanie każdego z nich i badanie ich wpływu na wodę pozwoliło mi na stworzenie unikalnej formuły Makro i Mikro. W tym czasie zacząłem też eksperymentować z Carbo. Pomyślałem, więc o testach akwarystycznych, znałem przecież skład tych najprostszych: pH, KH i GH. Dwa pierwsze opracowałem bardzo szybko, z testem na twardość ogólną (GH) był problem. Jednakże później w innej formie udało mi się go uzyskać. Następnie stworzyłem proste w formie testy na NH3/NH4+, PO4, Fe. Największy problem pojawił się jednak przy testach na azotyny i azotany (NO2 i NO3). Tutaj metoda nie była już na tyle znana. Po szeregu badań wody udało mi się je zrobić. Następnie poznałem skład uzdatniacza ogólnego, jak i uzdatniaczy do konkretnego biotopu. Zupełnie przypadkiem udało mi się zrobić także preparat do neutralizacji azotu (denitrator). Aktualnie pracuję nad zamiennikami carbo, uzdatniaczami naturalnymi i innymi.

Moim priorytetem jest zwiększanie popularności akwarystyki, wiedzy o akwariach i zwiększanie świadomości o doborze ryb, ich życiu a także kontrolowaniu parametrów, które bezpośrednio na nie wpływają.

Posiadam aktualnie 3 zbiorniki: 64l "gupikarium", 112l - biotop Azji południowo-wschodniej - harem gurami i 8 brzanek, 200l - Amazonka a' la wody przejrzyste - teraz 6 skalarów, 4 kiryśniki czarnoplame, 4 kiryski, 25 neonów Innesa, parka pielęgniczek Ramireza.

Poniżej mój zbiornik 200l, w którym regularnie badam najważniejsze parametry i stosuję nawożenie.

Komentarze

  1. Cześć! Ja dopiero zaczynam swoją historię z akwarystyką i cieszę się, że tu trafiłem. Już widzę, że muszę się jeszcze sporo nauczyć, aby rybki były ze mną szczęśliwe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, bije od Ciebie prawdziwa pasja. :) Świetnie, że tak dobrze znasz się na chemii i tę wiedzę wykorzystujesz w codziennym życiu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Skalary - żaglowce